
Navrhované zmeny vyrovnávajú značné rozdiely v ústretovosti priestoru k rôznym spôsobom dopravy. Je potrebné rôznymi nástrojmi kompenzovať nevyrovnanosť v postavení medzi všetkými účastníkmi dopravy: motorová doprava, jazdou na bicykli a peším pohybom v meste. Vodiči sa v momente, keď vystúpia z auta, menia na chodca a je iba otázkou kvality verejného priestoru, v ktorej roly budú zostávať radšej.
V rámci návrhu komplexne revidujeme existujúce usporiadanie ulice a križovatiek rôznymi spôsobmi, ktoré sú prezentované variantnými riešeniami. V každom z návrhom zužujeme vozovku a tvarujeme ju do ideálnych kriviek. Reorganizujeme parkovanie hlavne z komfortných a bezpečných dôvodov. Chodníky v nevyhovujúcich miestach rozširujeme. Na významné križovania trás a to hlavne pred školou navrhujeme plošné spomaľovače, miesta s vozovkou na úrovni chodca. Tieto miesta umožňujú komfortnejšie prechádzanie a zároveň prehľadnosť. Zúženie vozovky a stromoradie tiež zvyšuje pozornosť vodičov, ktorí sa potom pohybujú obozretnejšie a pomalšie.
Atypové prvky mobiliáru sú navrhnuté ako miestne špecifiká, ktoré reagujú na genézu územia a jeho špecifický príbeh. Inšpiráciou pre návrh je pôvodné, dnes už zasypané rameno rieky Nitra, ktoré historicky pretekalo riešeným územím. Tieto prvky dopĺňajú typové komponenty a obohacujú verejný priestor o individuálne vrstvy interpretácie.